13 mars 2012

Regler för kommentarer

För att den här sidan ska vara ett trevligt ställe att hämta information på så sätter jag upp en del regler om kommentarer. Jag kommer aldrig censurera kommentarer, men jag kommer förmodligen inte svara på och jag förbehåller mig rätten att ta bort de som inte följer dessa enkla regler.


- Kommentarer som skriver personliga angrepp utan uppbackning:
"Du fattar fanimej ingenting!"
En kommentar av den här typen kommer tas bort, för den bidrar inte med något och går inte att argumentera för eller emot.
"Du är nog den mest korkade personen jag stött på! En sådan samhällssyn är en exakt återspegling av marxismen, och det har visat sig i flera länder att det inte fungerar."
Det här må vara ett olämpligt sätt att uttrycka sig på, men det ger mig och andra möjlighet att visa på motsatsen och därför är den tillåten.

- Kommentarer som vill ta upp någonting helt annat än vad inlägget handlar om:

    "En resursbaserad ekonomi kommer aldrig införas, för pengar är någonting nödvändigt som samhället inte skulle klara sig utan."

Det här hade kunnat vara en helt legitim kommentar i rätt sammanhang, men om den skrivs i ett inlägg som handlar om den senaste utvecklingen inom nanoteknologi så är den helt malplacerad. Är ni hemskt sugna på att skriva om det så får den hamna i ett äldre inlägg eller så får ni gå till ett lämpligt forum för att ventilera era åsikter.

- Reklam:

    "Bra inlägg! Besök gärna min blogg!"

Vare sig det är en produkt, tjänst eller sida så ska den vara relevant för ämnet. Det är helt okej att länka till en köpsida för 3D-modeller för utskrift om inlägget handlar om just 3D-printing, eller länka till en blogg som tar upp ett liknande ämne som jag just skrivit om.

Förhåll dig till dessa enkla regler så kommer trollen inte fram :)